CHODZI O UCZNIA

W podejściu scjentystycznym chodzi o ucznia. Dane, często w postaci wyniku testów, wykorzystywane są w celu porównywania osiągnięć uczniów w rozmaitych warunkach. Informacje mają charakter ilościowy, dzięki czemu nadają się do opracowania statystycznego. Decyzje o programie podejmuje się na podstawie porównania.„Autorzy z bieguna humanistycznego uważają eksperymenty za niedopuszczalne. Panaceum – to naturalistyczne studium przypadku. Badaniu podlega program, który się dzieje w klasie, nie ten, z którym przyszedł do szkoły programista i ewaluator. Jeśli ucznia poddaje się jakiemuś działaniu, to dlatego, ;:e tego wymaga program, nie zaś ze względu na powodzenie badań. Na program patrzy się oczyma autorów i odbiorców programu. W przypadku każdego programu zadaje się inne pytania. Opisu¬je się korijyści, zamiast posługiwać się wskaźnikami. Obserwacje prowadzi się, korzystając ze sposobno¬ści i w zależności od sytuacji, nigdy zaś według wcześniej przygotowanych arkuszy .

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)