INSPEKTORZY

Być orędownikiem zmiany to dla wielu nauczycieli zupełnie nowa rola. W miarę jak rośnie zaangażowanie nauczyciela, co­raz większe zadowolenie daje mu pozycja, jaką zajmuje w procesie wdrażania zmiany. Z satysfakcją pomaga kolegom zdobywać nowe kompetencje, z przyjemno­ścią myśli, jak rozstrzygać problemy. Dochodzi też do wniosku, że uczestnictwo w zmianie nie kończy się wraz z wprowadzeniem nowego programu, szkoła bo­wiem zmienia się i rozwija nieustannie. Procesy kreowania i wdrażania programu muszą być nadzorowane. Ktoś musi śledzić wydarzenia i oceniać, czy działania są prawidłowe. Pojęcie inspekcji doradztwa wiąże się zwykle z procesami dydaktycznymi i wychowawczymi. Tego rodzaju doradztwo jest oczywiście ważne, zwłaszcza w fazie realizacji programu, tyle że to całość prac programowych należy poddać nadzorowi. Nawet w fazie wdrażania nie chodzi tylko o kształcenie, ale i o treść.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)