MODEL ZMIANY OŚWIATOWEJ

Efekty wykorzystania któregokolwiek modelu częściowo zależą od tego, czy dobrze uchwyciliśmy pojęcie wdrożenia. W tabeli 9.1 wyliczono główne czynniki wpływające na wdrażanie innowacji pedagogicznych.Osoby odpowiedzialne za wdrożenie nowego programu muszą dobrze znać wła­ściwości innowacji, opór wobec niej może bowiem wynikać z tego, że ludzie nie ro­zumieją potrzeby zmiany lub potrzeby tej nie czują. To, co uznajemy za potrzebne, odzwierciedla nasz system wartości. Jeżeli zmiana wydaje się zgodna z nim, łatwiej uznamy potrzebę jej wprowadzenia.Do czego program prowadzi i co trzeba będzie zrobić: cel i sposób dojścia do niego – te dwie sprawy interesują najbardziej, kiedy staje się oko w oko z innowa­cją. W przypadku każdej zmiany znaczenie ma jasna świadomość celów i środków, tego, co odróżnia daną innowację od tego, co robi się do tej pory.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)