NOWY PROGRAM

Jeżeli nie przedstawi się precyzyjnie celów, jakim ma służyć nowy pro­gram, czyli jeżeli nie wykaże się wyraźnie, w czym nowy program będzie lepszy od dawnego i jak będzie wyglądał, przeważać będą skłonności zachowawcze. Bywa, że nauczyciele nie potrafią bądź nie chcą nadążać za rozwojem wiedzy, nie mają więc powodu poświęcać się wprowadzaniu zmian do programu lub zajmo­wać realizacją nowego programu. Zmiana to po prostu dodatkowa robota; coś wię­cej w i tak napiętym kalendarzu, a czasu nikt przecież nie doda. Z reguły też za do­datkową pracę nie czekają nagrody ani więcej pieniędzy. Wielu nauczycieli w istocie przeraża zmiana i jej skutki. Nowy program kojarzy im się z wymagania­mi opanowania nowych technik dydaktycznych, umiejętności wdrażania programu i zręczności w układaniu sobie stosunków z innymi.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)