REALIZACJA JAKO PROCES ZMIANY

Jeżeli rozumie się pojęcie zmiany i jej rodzaje, łatwiej określić źródło zmiany oraz łatwiej i pewniej zgadywać jej skutki, bo przewidzieć ich dokła­dnie nie da się nigdy.Zmiany zachodzą na różne sposoby. Przede wszystkim mogą to być zmiany po­wolne albo raptowne. Te pierwsze to na przykład stopniowe nabywanie nowych książek do biblioteki szkolnej albo regularna aktualizacja programu przez; nauczy­ciela. Zmiany gwałtowne mogą nastąpić w wyniku nowych odkryć albo ruchów społecznych oddziałujących na szkołę, jak to się stało na przykład z komputeryzacją szkół.Na podstawie badań można ustalić pięć następujących wskazówek, jak skutecz­nie wdrażać program i uniknąć błędów przeszłości:Innowacje mające poprawić osiągnięcia szkolne uczniów muszą stać na moc­nych podstawach. Innymi słowy, powinny wynikać z badań nad tym, co jest, a co nie jest skuteczne, nie zaś z mody.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)