UCHEM I OKIEM

Teoretycznie jest „uchem i okiem” osoby decydującej o programie. Do­starcza jedynie danych na podstawie badań i obserwacji, jak program sprawdza się w szkole. O tym, co dane są warte i jak je wykorzystać, decyduje koordynator progra­mu, komisja programowa, administracja szkolna. W zasadzie ewaluator jest pracow­nikiem pomocniczym w procesie kreowania i wdrażania programu.Czasami opłaca się zatrudnić konsultanta z zewnątrz, by opracował projekt ewaluacji i skoordynował ją, zwłaszcza jeśli w szkole lub w biurze kuratora braku­je specjalisty – ewaluatora. Spotkać można opinie, że ewaluatorem nowego progra­mu zawsze musi być ktoś z zewnątrz, niezależny od miejscowych układów, przez to bardziej obiektywny i wiarygodny. Z drugiej strony może zostać potraktowany jako intruz lub człowiek narzucony przez władze, co mogłoby utrudnić proces ewaluacji.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)