W POJĘCIU EWALUACJI

To nie są pytania krytyczne, bo nie podnoszą sprawy wartości zadań i celów ani tych potrzeb społecznych, których spełnieniu owe cele służą. W pojęciu ewaluacji jako badania krytycznego zawarty jest postulat zbadania założeń, na których wspierają się wartości, poglądy i działania. Większość współ­czesnych modeli oceniania nie pokazuje jasno, co to znaczy „dobrze”, bo choć nie wolno przechodzić mimo wartości, to ich obecność i istotność można rozpatrywać jedynie w określonym kontekście. Program ocenia się, czy realizuje swoje wartości i czy zostały one jasno wyrażone przez twórców. Następnie, czy spełnione zostały zadania programu. W ten sposób ocena traktowana jest jako praca, na którą nie wpływają żadne wartości i poglądy wykonujących ją ludzi. Da się jednak znaleźć argumenty, że taki stopień obiektywizmu jest niemożliwy, wartości bowiem ciążą zawsze na ocenianiu.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)