WARTOŚĆ WEWNĘTRZNA

Rzecz nie tylko w tym, żeby wypowiedzieli się eksperci. Do pytań tego rodzaju podchodzimy uzbrojeni w poglądy filozoficzne i psychologiczne. Patrzymy na pro­gram przez pryzmat ideałów i celów pedagogicznych, które wydają się nam istotne (czy program ma uwypuklić myślenie krytyczne, świadomość obywatelską czy przygotowanie do pracy?), i teorii uczenia się, jaka jest nam najbliższa (behawioryści, psycholodzy poznawczy i humanistyczni inaczej widzą treść programu i sposób jej prezentowania). Trudno precyzyjnie pytać o wartość wewnętrzną programu, gdyż nie wszystkie szkolne przedmioty opierają się na wyraźnych zasadach. Łatwiej oceniać programy przedmiotów ścisłych, bo opierają się na podstawach, co do których wśród specjali­stów panuje w zasadzie zgoda, ale już pedagodzy zajmujący się kształceniem dzie­ci dwujęzycznych będą bardzo różnić się w opiniach, na jakich zasadach budować program.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów związanych z rodzina i dziećmi. Posty jakie są tutaj przeze mnie zamieszczane to wynik moich osobistych doświadczeń i pracy zawodowej jako psycholog dziecięcy. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)